אירועים

אירועים חברתיים שונים ואירועים המציינים נקודות מפנה בחיינו ממלאים פונקציות חברתיות רבות. אחת מהפונקציות היא לכידות חברתית ואישור של נורמות תרבותיות וחברתיות. לפי אירועים מסוימים אנו יודעים ולומדים מה מקובל בחברה ומה לא, אילו אירועים שווה לחגוג אותם ואילו אירועים בחיינו אנו בוחרים שלא לחגוג בצורה מסדורת וכן הלאה.

אירועים אשר מציינים נקודות מפנה שונות בחיים נחגגים בדרך-כלל בהוד ובהדר. אירועים ראשונים אלה במהלך חיינו הם ברית מילה או בריתה. אירועים אלו מציינים את קבלת חייו של התינוק הטרי אל חיק המשפחה. בדרך-כלל ביהדות באירועי ברית מילה של זכרים מכריזים על שמו של התינוק בישראל.

אירועים אלה חשובים משום שהם קובעים את זהותו של אדם לאורך שנים. אירועים נוספים המציינים נקודות מפנה גדולים הם בר מצווה ובת מצווה. אירועים אלו מציינים מעבר מילדות אל תוך הבגרות. אירועים אלה גם מציינים ביהדות את העובדה שמרגע המעבר הגברים הצעירים או הנערות הצעירות חייבים לשאת בעול המצוות.

אירועים שנחגגים ומציינים נקודות מפנה הם בדרך כלל מסיבות אירוסין ומעל לכל חתונות. חתונות הן בחברה המערבית כולה ואף בחברה המזרח-אסייתית (סין והודו) אירועים אשר יש להם דגש רב. אירועים אלו מסמלים את המשך חייו של אדם. ישנם אירועים רבים ונקודות ציון בחיים אשר אנו בוחרים לא לציין בצורה פומבית. אירועים אלה הם קבלת הווסת הראשונה אצל אישה, גיל המעבר ותופעיות פיזיות נפשיות.

מוות הוא אירוע שמציינים אותו בצורה שונה אך לא חגיגית אלא שקטה ומאופקת בחברה המערבית. אירועים שונים נחגגים בצורה אחרת מחברה לחברה אך לרוב יש לאירועים אלה משמעות פרקטית והם מסמלים נקודות מעבר שונות בחייו של אדם כגון: קבלת תואר, סיום צבא, מעבר דירה, חתונה וכן הלאה. חגיגת אירועים שונים וציונם היא צורך חברתי של ממש ועל כן מההיסטוריה המוקדמת ועד היום אנשים שבים וחוגגים אירועים.